Äripäev 12 09 97

Subaru trügib Toyota ja Honda kõrvale   

12. september 1997

Subaru trügib Toyota ja Honda kõrvale

Subaru Forester
Mootor: 1994 cm³, B4
Võimsus: 122 hj
Kütusekulu: maanteel: 7,5 l/100 km
Kiirendus 0–100 km/h: 10,3 s
Maksimaalkiirus: 178 km/h
Pikkus: 4450 mm
Laius: 1735 mm
Kõrgus: 1595 mm
Kliirens: 190 mm
Teljevahe: 2525 mm
Pagasiruum: 409/1528

Septembri lõpus jõuavad Euroopas müüki esimesed uued Subarud — püsiva neljarattaveoga maastikuauto Forester. Jaapanis ja USAs on Foresteri juba mõnda aega müüdud ning edukalt.

Uue auto pearivaalideks saavad kaks jaapani konkurenti — Toyota RAV-4 ja Honda CR-V. Subaru loodab Foresteri abil pälvida siiski ka nende autoostjate tähelepanu, kes siiani eelistanud traditsioonilisi universaalkerega sõiduautosid — näiteks Audi A4 Estate või Volvo V40. Seetõttu on ka auto välimus midagi maastikuauto ja universaali vahepealset (inglise keeles kannavad sellised autod lühendit SUV — Sport Utility Vehicle).

SUV on viimasel ajal kujunemas üheks populaarseimaks autotüübiks — analoogse klassi autod on kohe-kohe valmimas näiteks ka Land Roveril ja Mercedes-Benzil. Tundub, et SUV hakkab üha enam ka Eesti autoostjale meeldima, selle tõenduseks on näiteks Honda CR-V isegi ootamatult hea minek.

Impreza põhjale ehitatud ja Impreza Turbo vedrustusega Foresteril on Subarule traditsiooniline 122hj 2-liitrine horisontaalne boksermootor. Käike on tänu kordistile kokku 5+5, autot hakatakse tootma nii automaat- kui manuaalkäigukastiga.

Ehkki SUVdele omaselt ei paikne auto tagavararatas tagaluugil, vaid sõiduautole omaselt sees, on autol omas klassis suurim pagasiruum — normaalolekus 409, istmeid kokku pannes koguni kuni 1528 liitrit. Ka tagaluuk on omane universaalidele — hinged ülaservas. Standardvarustusse kuulub kaks turvapatja, lisavarustuses on külgturvapadjad. Mõõtmetelt on Forester kõige lähedasem Honda CR-V-le — ta on siiski pisut väiksem — 70 mm lühem ja tervelt 110 mm madalam (taas meeldetuletus sellest, et Subaru üritab ka universaalkerega sõiduautode turult endale kliente näpata). Kliirens on Foresteril siiski sama, mis rohkem d?iibilikuma kujuga RAVil — 190 mm. Õhutakistustegur ei saa sellise kerekujuga sõidukil absoluutsest tipust olla, Subaru kinnitusel on saavutatud 0,38 aga omas klassis hetkel maailmas parim. Ilmselt on see üks põhjustest, miks auto kütusekulu maanteel