Postimees 16 11 00

Mazdal valmis esimene linnamaastur

 

Majandus
majandus@postimees.ee

Mazdal valmis esimene linnamaastur

Aprillis jõuab müüki Mazda esimene linnamaastur, mis ka kõige auklikematel teedel liigub nagu sõiduauto.
Maastur Tribute jõuab Eesti autokauplustesse tuleval aastal. Tegemist on Mazda esimese selle klassi autoga Euroopas, seetõttu lubab tehas atraktiivset hinda, mis peaks tulema Honda CR-V ning Toyota RAV4 hinna lähedusse.
Neid kahte autot näeb Mazda ka lähimate konkurentidena, ehkki Tribute on neist ligi kümme sentimeetrit laiem, pikkus on võrreldav CRVga. Konkurentideks võib pidada ka Opel Fronterat, Land Rover Freelanderit jt maastureid.

Mazdaga ühesugusele platvormile ehitatakse ka Ford Maverick, mis jõuab müüki samuti kevadel. Eesti valiku Tributele tuleb kaks mootorit, varustustasemeid on kaks. Ainult esiveolist kaheliitrise mootoriga autot saab tellida Põhjamaades tehasest, nelikveoline kaheliitrise (125 hj) mootoriga ning kolmeliitrise (197 hj) automaatkäigukastiga auto on nimistuis.

Tribute’i sisemus on ruumikas, ka tagasõitjaile jagub jalaruumi. Pagasiruumi jaoks jääb veel üle 457 liitrit, katet lahti jättes aga rohkemgi. Pagasiruumi katte pealetõmbamiseks võiks kattes olla tõmbamiseks koht. Tagaaken avaneb ka luugist eraldi.

Sisemuses jääb pilku riivama vaid teistelegi Jaapani autodele ette heidetud must odava-ilmeline plastmass. Nuppudele ligipääs on siiski lihtne, välja arvatud raadio automaatkäigukastiga autol.

Kolmeliitrise mootoriga Tribute’il asub automaatkasti käigukang rooli küljes. Kui see liigutada D (drive) asendisse, auto sõidab, kangi taga raadio helitugevust reguleerivale nupule on aga juhil raske ligi pääseKaheliitrise mootoriga manuaalkastiga auto puhul muret pole. Kaheliitrise mootoriga Tribute ei jää vaatamata esialgsele arvamusele kuigi aeglaseks. Temaga on rohkem vaeva kui kolmeliitrise mootoriga autoga, siiski liigub ta kiiresti.

Kuigi pöördemomendi tipp asub 4500 pöördel (175 Nm), on moment piisavalt ka madalamal, mistõttu tahhomeetriosuti ei pea kõrgustesse ronima. Punane ala Tribute tahhomeetril puudub, suurima numbrina võib lugeda 8000.

Kolmeliitrisel mootoril pakutav neljakäiguline automaatkast pole tehnika viimane sõna (ole-mas on ka viiekäigulisi), kuid sellele pole ka midagi ette heita. Auto läheb vilkalt edasi, vahetab käigud siis, kui vaja, kütusekuluks märgitakse keskmiselt 12,8 liitrit. Suurele autole näib suurem mootor tunduvalt sobivam.

Tribute näeb välja nagu maastur, sõites sellest aru ei saa. Vedrustus on pehme nagu sõiduautol, mägiteede kurvides aga liigset kallutamist pole. Linnas on täpset rooli tunduvalt kergem keerata kui maanteel. Linnas tuleb võimendi appi. Nelikveoline on Tribute üksnes siis, kui auto tavaliselt vedavad esirattad hakkavad libisema või vastav nupp alla vajutada. Kallima ja odavaima mudeli hinnavahet lubas Mazda madalal hoida. Ka kõige odavamal mudelil on peal manuaalne kliimaseade, elektriliselt tõstetavad taga- ja esiaknad, kesklukustus, elektrilised peeglid, ABS-pidurid ja neli turvapatja.

Harli Uljas harli.
uljas@postimees.ee