Postimees 14 12 98

Kolm autot korraga uues Subarus    

HARLI ULJAS

Väljanägemiselt kui ruumikas universaal, sõiduomadustelt kui sportlik auto ning maastikul liikudes kui täisvereline dzhiip – Subaru Foresteris on ühendatud erinevate sõidukiklasside masinad.

Forester on nagu hübriid eri klassi autodest ja tõstatab tõepoolest probleemi, kuidas seda kutsuda. Uut Subaru mudelit võib küll nimetada linnadzhiibiks, kuid sõiduomaduselt ja ruumikuselt on ta võrreldav nii sõiduauto, mahtuniversaali kui ka tagasihoidlikuma sportautoga.

Esmapilgul ei taju kuidagi, et Foresterist õhkuks sportauto agressiivsust. Sisse istudes ja sõitu alustades jääb aga mulje, et ei sõideta mitte dzhiibi, vaid tundliku gaasipedaaliga sportautoga.

Turboga auto tahab saada kõrgeid pöördeid. Testitud Forester soovis tavapäraste turbomootoritega võrreldes üle 1000 pöörde vähem, sest madalrõhuturbo asub Foresteril tööle juba 2000-2500 pöörde vahemikus, tänu millele turbomootori olemasolu algselt kahtlane tundus.

Foori alt sõitu alustades tekib alatasa tunne, et võtsite paigalt punase tule ajal, sest teisi autosid on näha vaid tahavaatepeeglitest. Linnas sõiduks on 170-hobujõuline mootor 1,4-tonnisele autole isegi liialt äkiline ja kütust neelav, see-eest maanteel möödasõitudel mootori jõust puudu ei jää.

Jälgida spidomeetrit

Mootori ülekandemehhanismi võimendumine pagasiruumis teeb aga auto lärmakaks, mis pikemal sõidul võib segama hakata. Samas ei olene see pöörete arvust, kui suur müra autos on, sest olgu pöördeid 2500 või 5000, müratase ei muutu. See sunnib pidevalt spidomeetrit jälgima, sest kiirus näib tegelikust mõnikümmend kilomeetrit tunnis väiksem.

Tundliku gaasi ja aeglusti puudumine paneb auto maastikul hüppama.

Manööverdamisel ei teki kahtlust, nagu oleks Forester laia pöörderaadiusega dzhiip. Pöörderaadius on sama suur kui keskklassi sõiduautol. Auto vedrustus sobib ühtviisi hästi nii maastikule kui ka teedele.

Kuigi Foresteri salong näib väljast madal, on auto põhja kõrgus maapinnast 19 cm. Vaatamata madalale salongile ei löö reisijad ka raputaval maastikul sõites oma pead muhklikuks.

Esiistmed on 180 cm pikkustele reisijatele parajalt ruumikad. Näidikud paistavad selged, ka pedaalid on jala- ja rool käepärases asendis. Tagumisel istmereal on pisut kitsam, eriti väikeseks jääb jalaruum, kui eesistujad istmed tagumistesse asenditesse sätivad.

Pudi-padi saab panna esiuste sahtlitesse, panipaikadesse kõikides ustes, kahe esiistme vahel asuvasse suletavasse karpi ning armatuurlaual asuvatesse hoiukohtadesse.

Pagasiruum on Foresteris harjumatult kõrgel. Põhjuseks muidugi auto enda kõrgus ning pagasiruumi all asuv tagavararehv. Kõrge asukoha tõttu näib pagasiruum ka väike, kuid tagumise rea seljatugesid alla lükates on ruumi rohkem.

Küljeaknad raamideta

Pisut imelikuna mõjuvad auto juures usteaknad. Nende ajamimehhanism on suhteliselt häälekas, samuti pole akendel raame, autot linnas või maal kasutades mõjub see edvistavalt.

Foresteri baasmudelis pakub Subaru nelikvedu, nelja elektrilist aknatõstukit, roolivõimendit, distantsjuhtimisega tsentraallukustust, eesistmete soojendust, roolisamba regulaatorit, lisapidurituld ning immobilaiserit, 359 000-kroonisesse testautosse ka lisatulesid, ABS pidureid ning plüüssisu.

Subaru esindus tahab müüa autot inimestele, kel on vaja sellega kõikjal sõita. «Noored ja edukad, kes tahavad sõita maastikul ning ka linnas, kuid kes soovivad autos näha sõiduauto manööverdusvõimet ning sportliku sõiduki erksust,» võttis sihtgrupi kokku müügiesindaja Janek Raun.
Subaru Forester 2,0S Turbo 4WD ES

Käigukast 5-käiguline, pidev nelivedu
Mõõtmed ja mass
Pikkus/laius/kõrgus: 4450/1735/1580 mm
Telgede vahe 2525 mm
Kliirens 190 mm
Kütusepaagi maht 60 l
Tühimass 1405 kg
Kiirusomadused
0-100 km/h 7,9 s
Tippkiirus 200 km/h
Kütusekulu linnas/maanteel/keskmine 12,8/8,2/9,9l
Maksumus 359 900 krooni
Valik Subaru Foresteri konkurente

Land Rover Freelander XEi
Mootori töömaht 1796 cm3
Mootori võimsus 120 hj
Pikkus/laius/kõrgus 4382/1805/1757 mm
Telgede vahe 2555 mm
Kliirens 220 mm
Kütusepaagi maht 59 l
Pakiruumi maht 540-1313 l
Tühimass 1425 kg, 0-100 km/h 11,9 s
Tippkiirus 165 km/h
Keskmine kütusekulu 10,2 l
Maksumus 377 000 krooni

Toyota RAV 4
Mootori töömaht 1998 cm3
Mootori võimsus 133 hj
Pikkus/laius/kõrgus 4115/1695/1660 mm
Telgede vahe 2410 mm
Kliirens 205 mm
Pakiruumi maht 409 l
Tühimass 1375 kg
Kiirendus 0-100 km/h 10,6 s
Tippkiirus 172 km/h
Keskmine kütusekulu 10,9 l
Maksumus koos k/m 318 700 kr.

Honda CR-V
Mootori töömaht 1973 cm3
Mootori võimsus 128 hj
Pikkus/laius/kõrgus 4520/1750/1705 mm
Telgede vahe 2620 mm
Pakiruumi maht 374-668 l
Kliirens 205 mm
Tühimass 1400 kg
Kiirendus 0-100 km/h: 11,5 s
Tippkiirus 166 km/h
Keskmine kütusekulu 10,2 l
Maksumus koos k/m 294 000 kr