Postimees 14 02 00

Maasturist sõiduauto – Suzuki Grand Vitara

Suzuki esindusauto Grand Vitara liigub maastikul mänglevalt ja linnas sportlikult

HARLI ULJAS
harli.uljas@postimees.ee

Täisraamile valmiv Suzuki Grand Vitara on linnad?iip, mis ei jää ka pisut raskemal maastikul hätta, kui korralikud rehvid alla panna ning aeglusti sisse lükata.

Suzuki Grand Vitara on Suzuki kõige suurem auto, mis kõlbab liikumiseks nii maastikul kui ka linnas. Seetõttu ongi Grand Vitara suurimateks konkurentideks linnasõidukid, nagu Honda CRV ja HRV, Subaru Forester, Toyota RAV4 ja Land Rover Freelander. Grand Vitarat eristab neist siiski suurem sarnasus ehtsa dzhiibiga – sõidukil on aeglusti ning ta on valmistatud täisraamile, mitte nagu konkurendid.

Kolm või viis ust

Suzuki Grand Vitara on saadaval kas kolme- või viieukselisena. Vastavalt sellele on ka auto mootorivalik. Kolmeukselisele võib saada kas 1,6-liitrise või kaheliitrise bensiinimootori, viieukselisele 2,0 ja 2,5-liitrise bensiinimootori või kaheliitrise turbodiisli. Kolmeukseline Grand Vitara tuli välja eelmise aasta lõpus, suurem sõiduk oli saadaval juba varem, asendades Suzuki Vitarat.

Proovisõidus olnud viieukselise 2,5-liitrise bensiinimootoriga Grand Vitara puhul on tegemist margi esindusmudeliga. Vaatamata sellele on see siiski parajalt väike sõiduk, millega näiteks linnas tiirutades pole vaja pidevalt auto nurkasid silmas pidada. Linnas meenutab Grand Vitara pigem sõiduautot, sest ka isteasend pole kõige kõrgemal, ehkki lubab pisut avaramat vaadet kui sõiduautos. Sõiduautot meenutab Grand Vitara aga ühtlaselt sõites, paigalt võttes tuletab masin meelde, et temaga võib ka maastikul liikuda – madalamad käigud on lühikesed, ehkki mitte nii lühikesed, et linnas kiirendades peaks kogu aeg müra taluma.

Spurdib sportautona

Maanteel on suur mootor paindlik ning jätab mulje võimekast sportautost, ehkki tegelikult kiirendab Grand Vitara sajani 10,9 sekundiga.

Sõiduki V6 mootor arendab 144 hobujõudu, mis on sellise mahuga mootorite tavapärasest võimsusest pea 30 hobujõudu vähem. Dünaamiliseks sõiduks sellest aga piisab. Maastikul on tunda, et mootoril on ka aeglustita piisavalt jõudu. Pöördemomendi hari on juba 3500 pöörde peal. Korralike rehvidega tuleb Grand Vitara toime peaaegu kõigi raskustega. Vaid siis, kui üks ratas on libedal ning teine kõval pinnasel, leiab juht oma kurvastuseks auto paigal kaapimas. Nii nagu Suzuki Jimnyl, puudub ka Grand Vitaral diferentsiaalilukk, seetõttu tasub temaga kinni jääda vaid juhul, kui sõidukeid on kaks.

Grand Vitara mahutab viit inimest ja nende pagasit. Nii nagu väljast vaadates võib näha, on tegemist kitsa sõidukiga, mistõttu sees on pisut kitsas. Ka tagumisel istmereal sõitjatel võiks põlvede jaoks olla ruumi pisut rohkem.

Suzuki Grand Vitara standardvarustusse kuuluvad roolivõimendi, kesklukustus, elektrilised aknatõstukid, kaardilambid, toonitud klaasid, koormatalad katusel, turvapadjad juhile ja kaassõitjale. Proovitud autol lisaks kliimaseade ja ABS-pidurid. Proovitud auto 316 000-kroonisele hinnale andis lisavarustus juurde 38 000 krooni.