ETA 10 02 00

BMW hakkab tootma maastureid

08:08 10.02.2000

Autoajakirjanike hinnangul oli Detroidi autonäituse huvipakkuvamate eksponaatide seas Baieri autoehitajate loodav esimene maastikuauto BMW-X5.

Nii vene Za Ruljom, soome Tuulilasi kui ka eriti sakslaste Auto-Bild märgivad, et jutud BMW loodavast maasturist on liikvel olnud juba viis aastat, ajast, mil osteti inglaste firma Rover, mida tuntakse maalimakuulsa Land Roveri looja ja tootjana.

Kuulujutud ja paparatsifotod said tõelise kinnituse aga alles selle aasta jaanuaris Detroidi autonäitusel BMW-X5 debüüdiga.

Kuigi auto tähises on arv viis, ei tähista see masina loojate sõnul mingit seost viienda seeria universaaliga, alustatud on tühjast kohast.

Maastur on neljarattaveoline, tal on mitu madaldatud ülekandearvuga käiku, spetsiaalsüsteem sõitmiseks kallakutel ja koos inglastega välja töötatud veermik.

Asjatundjate hinnangul pole BMW-X5 näol siiski tegemist teedeta maastikul liikumiseks mõeldud autoga ja ka baierlased ise ei salga seda.

Loojate hinnangul näitab masin optimaalseid omadusi sõidul mööda asfalti, kuid tal on ka head omadused maastikul liikumiseks. X5 jaoks on välja mõeldud isegi spetsiaalne autode klass – Sport Activity Vehiele erinevalt ehtsate maasturite Spotr Utility Vehielest.

Esimesed BMW-X5 peaksid BMW Kalifornias asuva tehase konveierilt tulema juba selle aasta lõpus. Esialgu varustatakse nad BMW 740 ja BMW 540 moderniseeritus kaheksasilindrilise 4,4-liitrise 285-hobujõulise mootoriga.

Mõne aja pärast peaks BMW-X5 kapoti alla jõudma ka kuuesilindriline 3-liitrine 225 hobujõuline bensiinimootor. Viimane hakkab asendama ka BMW teistel mudelitel seni kasutatud 2,8-liitrist jõuallikat. Lisaks ABS piduritele varustatakse BMW-X5 ja veokontrolli ja libisemisvastaste süsteemidega. BMW traditsioone jätkab ka klassikalises stiilis kujundatud salong, mis ei jää milleski maha firma esindusautode omast. Juhi ja sõitjate ohutuse eest hakkavad hoolitsema kümme turvapatja.

Viieukseline auto on ette nähtud viiele sõitjale. Masinal on viieastmeline automaatkäigukast. Maksimaalne kiirus on piiratud 210 kilomeetriga tunnis ja sajakilomeetrilise tunnikiiruse saavutab auto 7,2 sekundiga. Firma andmetel on BMW-X5 keskmine kütusekulu 7,2 liitrit 100 kilomeetri kohta