Eesti Päevaleht 10.02 98

Rover ründab Eesti turgu
   
RAIVO MURDE

Avalöök võidakse teha uue esindussedaaniga

Siinmail veel suhteliselt tundmatu Briti autotootja Rover plaanib tänavu avada Eestis BMW edasimüüja ASC juures müügiesinduse. Roveri maastur Land Rover jõudis Eestisse juba eelmise aasta lõpul, kuid sõiduautosid pole siinmail veel ametlikult müüdud.
Esinduse avamisega samale ajale võib langeda ka Roveri uue esindussedaani turuletulek.
Inglismaa teedel on uut Roverit juba mõnda aega suure saladuskatte all testitud. Katseversiooni nimi on R40, kuid millise nimega ta müüki tuleb, on veel saladus.

R40 vahetab välja Roveri kaks lipulaeva, 600- ja 800-seeria. Mõlemad mudelid on pärit ajast, kui Rover tegi tihedat koostööd Hondaga. Praegune 600-seeria on tegelikult Honda Accordi briti variant ning 10 aastat vana 800-seeria põhineb Honda Legendil.

Võiks arvata, et pärast Roveri üleminekut BMW omandusse on uueks sedaaniks BMW 5-seeria briti variant. Briti ajakirjanduse väitel pidi R40 olema puhastverd inglane. Mõned tehnilised lahendused ning osa mootoritest on siiski pärit sakslastelt.

R40 on esiveoga ning tema aluspõhi on valminud koostöös BMW-ga. Kuigi kõik BMW-d on tagaveoga, on baierlased salaja katsetanud esiveoga autosid. Kinnitamata andmetel valmistas BMW 1990. aastate alguses esiveoga auto prototüübi, kuid tootmisse teda siiski ei võtnud. Sama prototüüpi mugandataksegi nüüd uuele Roverile.

R40 mootorivalik peaks sobima mitmele maitsele. Baasmootor on 1,8-liitrine bensiinimootor ning tipus 2,0- ja 2,5-liitrised V6-d. Sakslastelt on pärit 1,9-liitrine turbodiisel. Sama diisli saab endale ka kevadel turule tulev BMW uus 300-seeria.

Uue sedaani välimuse kujundamisel on malli võetud 1950- ja 1960-ndate briti autodest. Peamiseks lähtekohaks on võetud Rover P5.