Eesti Päevaleht 04 05 99

   
 Lordide maastur pumpas muskleid

 
  

                       Raivo Murde

 

                       Land Roveri populaarseim mudel Discovery on läbinud uuenduskuuri, mille käigus

                       muudeti veidi auto välimust ning interjööri ja parandati märkimisväärselt tema

                       maastikuläbitavuse võimeid.

 

                       Maastur on saanud uued tuled ning iluvõre. Tagatuled asetsevad nüüdsest auto

                       keskjoonel. Sellega suuremad välimised muutused ka piirduvad.

 

                       Revolutsioonilisemad uuendused on aga peidetud kere alla ning puudutavad

                       eelkõige maastikusõidu omadusi.

 

                       Uus Discovery on varustatud isetasanduva vedrustusega (SLS). Selleks vahetati

                       tagumised küünlavedrud õhkvedrude vastu, mis hoiavad autot automaatselt

                       loodis. Kui maastur peaks maastikul kinni jääma, pumpab SLS-süsteem

                       vedrustusse õhku juurde ning viib vedrud maksimumpikkuseni. Maastikul on

                       SLS-i võimalik kasutada manuaalselt.

 

                       Auto jõuülekanne on varustatud mäest laskumise kontrollsüsteemiga (HDC), mis

                       töötab vaid madalatel käikudel ning on peamiselt vaid maastikusõidul kasutatav

                       omadus.

 

                       Uus Discovery tunneb end kurvides senisest kodusemalt. Aktiivne kurvi läbivust

                       parandav süsteem (ACE) võimaldab maasturil käituda maanteel sõiduautolikult.

                       Sirgel teel ACE ei tööta, kui aga teekate muutub kehvaks, muudab süsteem

                       vedrustuse jäikust.

 

                       Auto on varustatud uudse nelja ratast hõlmava elektroonilise

                       veojõukontrollsüsteemiga (ETC), mis suurendab haaret nii maastiku- kui ka

                       maanteeoludes ning annab autole hea stardikiirenduse jäistes oludes. ETC säilitab

                       kontrolli maasturi üle ka siis, kui rataste haare on erinev. ETC võrdleb iga ratta

                       kiirust auto kiirusega. Kui süsteem märkab, et mõne ratta kiirus on suurem,

                       pidurdab ta neid hetkeks, et võimaldada haardes olevatel ratastel liikumist jätkata.

                       ETC asendab diferentsiaali lukku.

 

                       Land Rover paigutas Discoveryle ka uued mootorid. Valikusse kuulub 2,5-liitrine

                       otsesissepritsega turbodiisel ning 4,0-liitrine V8 bensiinimootor. Viimane pärineb

                       Range Roverilt.

 

                       Tehase väitel on uus turbodiisel eelkäijaga võrreldes umbes 20 protsenti võimsam

                       ning suurema pöördemomendiga. Samas on kütusekulu ligi 10 protsenti

                       vähenenud. Mootori hooldusintervalli on pikendatud 20 000 kilomeetrile.

 

                       Bensiinimootoril on suurendatud pöördemomenti kaheksa protsenti. Tehase väitel

                       on autol nüüd rohkem veojõudu madalatel pööretel.