Eesti Päevaleht 04 05 99
Lordide maastur pumpas muskleid
Raivo Murde
Land Roveri populaarseim mudel Discovery on läbinud uuenduskuuri, mille käigus
muudeti veidi auto välimust ning interjööri ja parandati märkimisväärselt tema
maastikuläbitavuse võimeid.
Maastur on saanud uued tuled ning iluvõre. Tagatuled asetsevad nüüdsest auto
keskjoonel. Sellega suuremad välimised muutused ka piirduvad.
Revolutsioonilisemad uuendused on aga peidetud kere alla ning puudutavad
eelkõige maastikusõidu omadusi.
Uus Discovery on varustatud isetasanduva vedrustusega (SLS). Selleks vahetati
tagumised küünlavedrud õhkvedrude vastu, mis hoiavad autot automaatselt
loodis. Kui maastur peaks maastikul kinni jääma, pumpab SLS-süsteem
vedrustusse õhku juurde ning viib vedrud maksimumpikkuseni. Maastikul on
SLS-i võimalik kasutada manuaalselt.
Auto jõuülekanne on varustatud mäest laskumise kontrollsüsteemiga (HDC), mis
töötab vaid madalatel käikudel ning on peamiselt vaid maastikusõidul kasutatav
omadus.
Uus Discovery tunneb end kurvides senisest kodusemalt. Aktiivne kurvi läbivust
parandav süsteem (ACE) võimaldab maasturil käituda maanteel sõiduautolikult.
Sirgel teel ACE ei tööta, kui aga teekate muutub kehvaks, muudab süsteem
vedrustuse jäikust.
Auto on varustatud uudse nelja ratast hõlmava elektroonilise
veojõukontrollsüsteemiga (ETC), mis suurendab haaret nii maastiku- kui ka
maanteeoludes ning annab autole hea stardikiirenduse jäistes oludes. ETC säilitab
kontrolli maasturi üle ka siis, kui rataste haare on erinev. ETC võrdleb iga ratta
kiirust auto kiirusega. Kui süsteem märkab, et mõne ratta kiirus on suurem,
pidurdab ta neid hetkeks, et võimaldada haardes olevatel ratastel liikumist jätkata.
ETC asendab diferentsiaali lukku.
Land Rover paigutas Discoveryle ka uued mootorid. Valikusse kuulub 2,5-liitrine
otsesissepritsega turbodiisel ning 4,0-liitrine V8 bensiinimootor. Viimane pärineb
Range Roverilt.
Tehase väitel on uus turbodiisel eelkäijaga võrreldes umbes 20 protsenti võimsam
ning suurema pöördemomendiga. Samas on kütusekulu ligi 10 protsenti
vähenenud. Mootori hooldusintervalli on pikendatud 20 000 kilomeetrile.
Bensiinimootoril on suurendatud pöördemomenti kaheksa protsenti. Tehase väitel
on autol nüüd rohkem veojõudu madalatel pööretel.