Eesti Ekspress 15 04 98

Dzhiibile eriline diisel     

Uues kujunduses Isuzu Trooperi mootorikate varjab maailma esimest maastikuautole asetatud kahe nukkvõlli, 16 klapi ning ühisanumpritsega diiselmootorit. Kolmeliitrisest töömahust saadakse kätte 159 hobujõudu. Seda on tervelt 46 hj võrra rohkem kui kahe ja poole liitrisel Land Rover Discovery Tdi-l ja 34 hj enam kui Toyota Landcruiser 3,0 TD-1, mida peetakse diisliga Trooperi kõige otsemaks rivaaliks. Mootorile lisati turbo ja õhu vahejahuti, tugev moment saavutatakse juba madalatel pööretel, jõuallikas on end töös ka eriti paindlikuna näidanud. Kirjeldatud Trooper sõidab 160 km/h, keskmiseks kütusekuluks on teatatud 10,9 1/100 km. Auto stabiilsus on kasvanud tänu 60 mm võrra laiemale rataste vahele (rööpele), tagaveolt nelikveole või ka vastupidi saab üle minna nupuvajutusel (auto kiirus ei tohi sel puhul ületada 100 km tunnis).

EE