Delfi 09 02 01

Eestis aasta autoks 2001 sai Peugeot 206 .

Eestis aasta autoks 2001 sai Peugeot 206
ETA
9. veebruar 2001 13:55

Tänavu valiti ajakirja Tehnikamaailm ja Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu algatusel esmakordselt Eesti aasta auto, milleks sai Peugeot 206.

Neljapäeva õhtul tehti võitja Tallinnas Lillepaviljonis ametlikult teatavaks. Eesti suuremates päevalehtedes, ajakirjades ning internetis avaldatud hääletussedelite kokkulugemisel selgus, et kõigi aegade esimese Eesti aasta auto tiitli võitis väikeauto Peugeot 206, ütles ETAle aasta auto valimise üks korraldajaid Tõnu Ojala Tehnikamaailmast.

Peugeot 206 tuli Ojala arvates esikohale ehk sellepärast, et just 206 oli auto, mis tõi kaasa murrangu eestlaste autoeelistustes. Kui ta kahe aasta eest turule jõudis, ei arvatud siinmail väikeautodest veel midagi. Aga õige pea oli 206 müügitabelite tipus. Müüduim sõiduauto Eestis oli Peugeot 206 ka möödunud aastal. Peugeot 206 võitis aasta auto 2001 valimised ülekaalukalt: hääli kogunes talle üle poole enam kui tabeli teisele reale jõudnud Volkswagen Golfil. Esikuuikusse mahtusid veel Volvo S60, BMW X5, Ford Focus ja Volkswagen Bora.

Aasta autot on eurooplased valinud juba aastakümneid ning seda teevad enamus Euroopa riikidest. Tänavu valisid esmakordselt aasta auto ka eestlased.

Aasta auto valiti ka igas masinaklassis eraldi. Väikeautode osas oli kõik selge juba ammu enne viimaste häälte kokku lugemist. Peugeot 206 sai ligi kolm korda enam hääli kui järgnenud Volkswagen Polo. Tippu mahtusid veel Toyota Yaris, Fiat Punto, Opel Corsa ja S^koda Fabia.

Väike-keskautode klassis vaheldusid liidrikohal pea kogu hääletusaja Ford Focus ja Subaru Impreza vahel. Lõpuks teenis enam hääli Saksamaal projekteeritud auto ja nii on aasta auto väike-keskautodest Ford Focus. Liidripaarile järgnesid Volkswagen Golf, Seat Leon, Volkswagen Bora ja Audi A3.

Keskautode ehk teisisõnu pereautode klassis läks esikoht paraja ülekaaluga Volvo S60. Järgnesid BMW 3-seeria, Audi A4, Mercedese C-klass, Alfa Romeo 156 ja VW Passat.

Suurete keskautode seas läks esikoht baierimaale. Võitjaks tuli siin BMW 5-seeria, mis edestas lõpuks Audi A6 üsna kindlalt. Kuue hulka mahtusid veel Volvo S80, Peugeot 607, Jaguar S-Type ja Mercedese E- klass.

Luksusautode seas tulid arvesse vaid need autod, milles kõik on ülimuslik. Seega polnud ka üllatus, et aasta luksusautoks valiti Mercedese S-klass. On ju Mercedesest saanud luksusauto sümbol – ning pea eranditult riigipea ametiauto üle kogu maailma. Väga südilt pani S-klassile vastu Audi A8. Veidi enam jäid maha Jaguar XJ8, BMW 7-seeria, Chrysler 300M ja Honda Legend.

Maasturite seas teenis kindla võidu BMW X5, jättes selja taha Nissan Patroli, Toyota Land Cruiseri, Jeep Grand Cherokee, Mitsubishi Pajero ja Land Rover Freelanderi.

Ühes mahus kerega autode turuosa kasvab Euroopas kiiresti ja Eestiski on nad aasta-aastalt aina populaarsemad. Algusest lõpuni võistlesid siin aasta auto tiitli pärast Volkswagen Sharan ja Opel Zafira. Kahe auto duellis jäi lõpuks peale Sharan. Kuue sekka mahtusid veel Chrysler PT Cruiser, Chrysler Voyager, Toyota Previa ja Mercedese V-klass.

ETA