AP 09 02 01

Esimene Aasta Auto – Peugeot 206

Esimene Aasta Auto – Peugeot 206

T õ N U T R A M M
tonut@mbp.ee

Eile õhtul kuulutas ajakiri Tehnikamaailm välja Eesti Aasta Auto 2001, milleks osutus väikeauto Peugeot 206, lisaks pärjati Aasta Autosid seitsmes erinevas kategoorias.

Ajakirja Tehnikamaailm korraldatud aasta auto valimistel hääletas Peugeot 206 poolt iga kümnes valimistel osalenud inimene, väikeautode klassis hääletas tema poolt koguni 45,6% osalenutest.

Ja seal pole ka midagi imekspandavat, sest Peugeot 206 oli möödunud aasta müüduim auto Eestis. "Esimene aasta auto valik näitab, et ka meie autosõprade silmaring on hulga euroopalikum kui veel mõne aasta eest. Kütusevarud kahanevad, bensiin on kallis. Olnuks veider valida Aasta Autoks mõni paaritonnine asfaldiristleja, mis mõeldud pigem staatusesümboliks kui sõiduvahendiks," lausus valimise korraldaja, ajakirja Tehnikamaailm peatoimetaja Vello Kala.

Kala sõnul oleks veel mõne aasta eest olnud selline valik ilmselt mõeldamatu. "Väikeautodesse suhtusime põlgliku üleolekuga ja "prantslastest" räägiti, et meile nad ei sobi kas või juba selle pärast, et prantsuse insenerid olla lund näinud vaid Mont Blancil suusatades," nentis Kala.

Eeskätt on Peugeot 206 müügieelistuse taga auto elegantne ja samas jõuline välimus. Sellega sobib sõita nii meestel kui naistel, nii noortel kui vanadel. Küllap kõneleb prantsuse konstruktorite tasemest seegi, et mullune ralli maailmameister Marcus Grönholm võitis ihaldatava tiitli just Peugeot 206 roolis. Aasta auto hääletamisel saavutas teise koha Volkswagen Golf, esiviisikusse mahtusid veel Volvo S60, BMW X5 ja Ford Focus.

Lisaks aasta autole kuulutati välja ka Eesti rahva eelistused seitsmes erinevas klassis. Väikeautode seas oli konkurentsitu liider mõistagi Peugeot 206, kellele järgnesid Volkswagen Polo, Toyota Yaris, Fiat Punto, Opel Corsa ja ?koda Fabia.

Väike-keskautode seas kuulus esikoht Ford Focusele, mis hääletamise ajal vahetas pidevalt esikohta Subaru Imprezaga. Lõpuks teenis enam hääli Ford. Liiderpaarile järgnesid Volkswagen Golf, Seat Leon, Volkswagen Bora ja Audi A3.

Keskautode seas läks esikoht ülekaalukalt Volvo S60-le, mis alles üsna aasta lõpus Eestisse müügile jõudis ja mis kiiresti suure populaarsuse võitis. Talle järgnesid BMW 3-seeria, Audi A4, Mercedes Benz C-klass, Alfa Romeo 156 ja VW Passat.

Suurtest keskautodest läks esikoht Baierimaale: BMW 5-seeria edestas pärast tasavägist konkurentsi lõpuks Audi A6. Kuue parema hulka mahtusid veel Volvo S80, Peugeot 607, Jaguar S-Type ja Mercedes Benz E-klass.

Luksusautode seas oli valik üsna ühene ning ootuslikult valiti parimaks Mercedes Benz S-klass. On ju Mercedesest saanud juba ammu luksusauto sümbol ning pea erandita riigipeade ametiauto üle kogu maailma. S-klassile suutis konkurentsi pakkuda vaid Audi A8, enam jäid maha Jaguar XJ8, BMW 7-seeria, Chrysler 300M ja Honda Legend.

Maastikuautode seas teenis kindla võidu möödunud suvel müügile jõudnud BMW X5, jättes kaugele selja taha Nissan Patroli, Toyota Land Cruiseri, Jeep Grand Cherokee, Mitsubishi Pajero ja edukaima nn linnamaasturina esikuuiku lõpetanud Land Rover Freelanderi.

Mahtuniversaalide seas võistlesid Volkswagen Sharan ja Opel Zafira. Kahe saksa auto duellis jäi lõpuks peale Sharan. Kuue sekka mahtusid veel Chrysler PT Cruiser, Chrysler Voyager, Toyota Previa ja Mercedes Benz V-klass.

Aasta Autod klasside lõikes
väikeauto Peugeot 206
väike-keskauto Ford Focus
keskauto Volvo S60
suur-keskauto BMW 5-seeria
luksusauto Mercedes Benz S-klass
maastur BMW X5
mahtuniversaal Volkswagen Sharan

Allikas: Tehnikamaailm