SL 6htuleht 20 02 01
Lauluväljaku trialirada lõhkus dþiipe | |||
Lauluväljaku trialirada lõhkus dþiipe Maastikuautode trialivõistlus Lauluväljakul lõppes koguni 11 dþiibile õnnetult – üliraskel rajal katkesid raginal nii poolteljed kui kardaanid ja köieveovõistlusel purustas ühe Toyota küljest rebenenud haagisekonks tuliuue Nissan Patroli tagauksed ja -akna. SLÕL Eesti Offroad Klubi tänavuste karikavõistluste esimene etapp Lauluväljakul tõi jäisest tuulest ja 100kroonisest piletihinnast hoolimata dþiipide mäkketõusu- ja trialivõistlust vaatama umbes 3000 pealtvaatajat. Ligi 8 tundi kestnud maastikuautode mürgeldamine algas nn. originaaldþiipide ehk üsna tänavasõidukõlblike sõidukite jõukatsumisega. Keerukal rajal aitas peale sõiduoskuse võidule kaasa ka auto väiksus – nii esikoha võitnud Daihatsu Rocky kui sellele järgnenud Suzuki Jimny on kolmanda koha pälvinud Nissan Patrol GRist ligi kaks korda väiksemad ja tänu sellele parema manööverdusvõimega. Nissani toores jõud pandi aga maksma köieveovõistlusel, kus Patrolile ei leidunud vastast, nagu ka mäkketõusukatsel. Nn. spetsiaalautod sarnanevad juba ameerikalike monsterautodega – hiigelsuured (traktori)rehvid, poolemeetrine kliirens, diferentsiaalilukud jms. muudab nende autodega tänaval sõitmise parajaks piinaks. Paekivilahmakate, palgivirnade ja betoonplokkide otsas turnimiseks peab aga auto selline olemagi. Eestis ehitatud superdþiibid kippusid kahjuks kergesti lagunema – nii UAZi sildadega Niva kui kaks Jeep Wranglerit purustasid sillad, Toyota Land Cruiseril katkes aga heleda laksuga tagakardaan. Ränga jõukatsumise võitis Luige meeskonna Land rover Defender, järgnesid soomlased Toyota Land Cruiser BJ 40ga ning Eesti meeskond Papa Jero Mitsubishi Pajeroga. Laupäevase võistlusega kogunenud pingeid käis 21 meeskonda pühapäeval maandamas Padise kandi metsades, kus peale ühe purukssõidetud Niva pääseti siiski märkimisväärse hävinguta. |
|||