Äripäev 20 12 96
Interavto üritab Motorexile ära panna
20. detsember 1996
Interavto üritab Motorexile ära panna
TÕnu Ojala
Peterburi IV rahvusvaheline autonäitus Interavto ’96, millega tähistati 100 aasta möödumist esimese auto valmimisest Venemaal, ei pakkunud autotootjatele huvi. Erinevalt mullusest näitusest, mis hõlmas Lenekspo kolme pooltühja paviljoni, piirduti tänavu kahe paviljoniga, mistõttu näitus tänu suuremale tihedusele pisut parema mulje jättis. Lenekspo andmetel mahutati 9000 m2 peale 130 firma väljapanek, kuid siia oli arvatud ka veoautode ja busside all olnud välisekspositsioon (Motorexil oli näitusepinda 10 500 m2 sees ja 900 m2 väljas, osalevaid firmasid 150).
Osalejafirmade loetelu oli mullusega võrreldes pikem, kuid suurlinna mastaape arvestades kesisevõitu. Mullu olid välismaistest autotootjatest kohal vaid Volvo, Hyundai, Ford, Toyota ja Mercedes-Benz, tänavu lisandusid BMW, Kia, Daewoo, Ssangyong, Volkswagen, Fiat, Shkoda, Peugeot ja Land Rover, busse ja veokeid pakkusid Iveco, Jelcz ja Ikarus.
Välja arvatud Korea autotootjad ja Fiat, oli väljapanek tagasihoidlik. Toyota kolm autot asusid pimedas trepialuses nurgas, Fordil seisis aukohal vana Mondeo, Opel, USA autotootjad ja enamik Jaapani tootjaid puudus hoopis. Uuematest sõidukitest tasub mainimist uus VW Passat ja Hyundai Coupe, väike sportauto Kia Elan ja E-klassi Mercedese universaalkerega mudel.
Vene autotehastest olid suhteliselt korraliku väljapanekuga vaid ZIL ja UAZ. Ka oli väljas üks 1000cm3 Roveri mootoriga varustatud pisiauto Oka, mille hinnaks oli 6000 USA dollarit.
Autode hinnatase Venemaal on Eesti olusid arvestades üüratu — odavaim Hyundai Accent maksab Peterburis näiteks 14 200 USA dollarit ehk 170 000 krooni (Eestis 129 000 krooni).
Motorexi korraldajate iga-aastastel avaldustel teemal «Tallinnas on siinse regiooni parim autonäitus» on tõepõhi all — kui Motorexi ja Vilniuse maikuise näituse korraldamisel jagus plusse-miinuseid mõlemale, siis Peterburi-Tallinna võrdlusel on Motorex peajagu üle.
Lenekspo peadirektori Sergei Aleksejevi sõnul liitub järgmisel aastal Peterburi automessi korraldamisse Frankfurt Messe, kel automesside korraldamisel aastakümnete pikkune kogemus. Siis võivad jõuvahekorrad juba venelaste kasuks muutuda. Potentsiaalne turg ja näitusekompleks on Peterburis märgatavalt paremad kui Tallinnas. Arvestades Interavto toimumise senist aega hilissügisel, mil mere ääres asuv näitusekompleks on sügistormide käes, tuuakse 1997. aastal ka näituse aeg pisut varasemaks — novembri algusse.