Postimees 29 10 00
BMW X5 lööb läbi oma brutaalse jõuga
|
|||
BMW X5 lööb läbi oma brutaalse jõuga POSTIMEHE PROOVISÕIT Samal ajal kui BMW X5 kapoti alt kostab väljas seisjatele kaheksasilindrilise mootori võimas möiratus, on salongis vaikne, sõitjaid surutakse vaid istmetesse. BMW X5 on esimene BMW vooluliinidelt tulev maastur. Auto ehitamisel kasutati ajutiselt BMW omandusse kuulunud Land Roveri kogemusi. Praegu kuulub Land Rover Fordi kontserni. X5 on esimene BMW maastur, mõne aasta pärast peaksid talle järgnema ka väiksem X3 ja suurem X7. Kui tavaliselt kannavad maasturid nimetust SUV (sport utility vehicle), siis BMW tituleeris oma auto klassinimega SAV – sport activity vehicle -, üritades iseloomustada autot kui kõikidest teistest maasturitest pisut tegusamat. Konkurentidena tuuakse X5 puhul välja Mercedese M-klass, Range Rover ja Jeep Cherokee. Jagab jõu ümber Kui elektroonika saab aru, et auto ratas on kohapeal pöörlemas, jaotab süsteem jõudu teistele ratastele, libisev ratas saab aga veojõu taastada. Kliirensiks on 18 sentimeetrit. Kristina ?miguni sõnul on BMW X5 suur, võimas ja mugav auto, mis sobib hästi tema vajadustega – saab suusaradadele võimalikult lähedale sõita, kartmata, et kusagile kinni jääd. ?miguni sõnul on auto puhul huvitav see, et väljast kuuled küll, kuidas auto müriseb, seest on sõiduk aga ülivaikne. Kütust on X5 ?miguni sõnul tema läbitud 2000 kilomeetril võtnud umbes 12-13 liitrit sajale, tehaseandmed pakuvad enam. Ehkki X5 on suur ja kõrge, meenutab sõitmine liikumist sedaankerega autoga. Soovi korral saab vedrustust muuta veelgi jäigemaks, sel juhul peaks vahe viienda seeriaga veelgi vähenema. Tavalise mudeli puhul on järsemates kurvides siiski pisut aru saada, et tegemist on kõrge autoga – kere kaldub. Seest on X5 ruumikas, juhi töökoht näeb välja nagu suurematel BMWdel – selgesti nähtav, nupud on käepärased. Kõik olulisem on kergesti kättesaadav, kui on aga soov televiisori asemel vaadata keskmise kütusekulu näitajaid, tuleb menüüdes ronimisega pisut vaeva nähta. Tagumine luuk avaneb kahes osas – klaas avaneb üles ja alumine osa nupulevajutusega alla. Linnas ringi liikudes on vaade oodatult kõrge. Nurkade tabamine on raske, sest kuigi need on näha, ei oska täpselt arvata, kui kaugel majanurk neist on. Seetõttu kulub parkimisassistendi abi igati ära. Tagurdamisel on parkimisassistendist abi, sest tagaklaas on kõrgel ja selle taha ei näe midagi, assistent lülitab kiiremini sõites end välja, sisse lülitub tagurpidikäiguga või ise nupule vajutades. BMW pakub X5-le kahte mootorit. Kolmeliitrise mootori võimsuseks on 231 hobujõudu ja 4,4-liitrisel V8-l 286. Tänu suurele mootorile jõuab X5 sajakilomeetrise tunnikiiruseni 7,7 sekundiga. Gaasipedaali vajutades on kuulda vaid mootori madal mõnus mõmin ja tunda, kuidas auto edasi hüppab. Gaasipedaali põhja vajutades on tunda, mida pöördemoment tähendab, ehkki elektroonika üritab rataste kohapeal pöörlemist kontrolli alla saada – see ka õnnestub. Ehkki maanteel on X5 suurema mootoriga virge, pole tal maanteekiiruselt pedaali alla surudes seda kiirendust, mida nii suurelt mootorilt võiks oodata – auto on raske ja suur. Kütus kaob kiiresti Keskmiseks kuluks tuli proovisõidul pisut alla 16 liitri, maanteel õnnestus keskmiseks kuluks saada 11,8 liitrit sajale. Kliimaseade samal ajal töötas. X5 on Steptronicu käigukastiga. Kui ise käike vahetada, võib tõdeda, et vahet ei ole, millise käiguga sõidad. Kui maanteekiirusega sõita viienda asemel kolmandaga, sai sellest aru alles mõne aja pärast, alla nelja tuhande pöörde mootorit kuulda ei ole. Maastikuomaduste rõhutamiseks on X5 varustatud ka mägipiduriga. Lisaks kuuluvad varustusse kümme turvapatja, stabiilsuskontroll ja palju muud – kõige üleslugemine läheks liiga pikaks. BMW X5 4.4i Mõõtmed ja mass Kiirusomadused Kütusekulu keskmine/linnas/maanteel 13,9/18,8/11,1 l Maksumus 879 800 Valik konkurente Mercedes ML430 Harli Uljas
|
|||