LHV Direct11 12 01
Üle 7 aasta uus Range Rover | ||
Üle 7 aasta uus Range Rover Janek Juhanson Hind $70,000 7 aasta jooksul väljuv esimene uus Range Rover tuleb järgmisel aastal müüki umbes $70,000 eest, kuid lõplik hind ei ole veel kindlalt määratud. Tegemist on esimese uue Land Roveriga alates 2000 aastast kui Ford firma BMW-lt $2.7 mld eest ära ostis. BMW insenerid ja Land Roveri disainerid soovisid luua pool mägironija-poolluksussedaan tüüpi autot, mis oleks võimeline sõitma sama hästi nii sopas kui maanteel. Uuel Range Roveril on sarnaselt praeguse mudeliga püsiv nelivedu ning sisemus sisaldab ohtralt nahka ja puitu tugevalt täis, rool on soojendusega. Masinal on ka õhkvedrustussüsteem, mis laseb auto peatumisel madalamale, et autost oleks mugavam väljuda. Uus mudel saab uue 4.4-liitrise BMW mootori ning kandva kere. Praegusel variandil on kere keeratud poltidega raami külge. Kandevkere eelseks on väiksem mass; raamiga lahendust kasutatakse suurematel veokitel, mis peavad vedama raskemaid koormusi ning sõitma raskemini läbitaval maastikul. Kuid isegi sellise keretüübi juures pakub uus Range Rover silmapaistvat võimekust nii teel kui maastikul. Vähemalt on selles veendunud LR president Bob Dover. Sõiduk jõuab avalikkuse ette järgmise kuu Detroiti autonäitusel. Land Rover loodab müüa aastas 30,000 autot, mis oleks samal tasemel kui tippaasta 1997. Eelmisel aastal oli läbimüügiks kõigest 18,253 sõidukit. Sellise tulemuse saavutamine kui sama turusegmenti on püüdmas mitmed väiksemad, kergemad ja sama luksuslikud mudelid, sealhulgas BMW X5 ning Lexus LX450. RR puuduseks peetakse seda, et ta liiga suur ja liiga raske. Praegusel hetkel ei ole Land Rover veel kasumisse jõudnud. Ford loodab, et punasest saadakse järgmiseks aastaks ikka välja. Land Roveri tehase toodetakse sõidukeid kaubamärkidega Range Rover, Discovery, Defender ja Freelander. Eelmisel aastal oli kogu läbimüük 178000 sõidukit. 2005 aasta sihiks on võetud 200,000 sõiduki müümine |
||