Eesti Päevaleht 22.09 98

Maasturid mõõtsid rammu    
   
ENNO POLDRE

Nissan Pick-up jättis konkurendid seljataha

KlubiUnic Üle-eelmisel nädalavahetusel meelitas sadu inimesi Männikule kaitsejõudude autopolügoonile maasturite jõuproov – Saku safari. Unicu klubi korraldatud safaril osales ühtekokku 35 ekipaa?i, üks võistleja roolis, teine kõrvalistmel.

Rada sõideti sisse Ford Bronco XLT ja Mercedese maastikumudeli vanema põlvkonna esindajaga.

Ligi kahekilomeetrisel rajal vaheldus metsatee liivaväljade ja -mägedega. Lisakatseid sai kokku kuus: liivaaugu-"kaheksa", osavussõit (parempoolsete ratastega piki palki), balansseerimine ("kiige"), vigursõit, täpsussõit (rajalõigu läbimine etteantud kiirusega) ja kiiruslõik.

Nädala jagu varem kätteantud võistlustrass muutus stardipäeva hommikuks tundmatuseni – varasemad ebatasasused olid muutunud vaat et sõiduteeks, pöördekohad sügavateks pikivagudeks ja teravad nõlvad laugjaiks. Näpuotsatäiele autofirmade ekipaa?idele sekundeerisid armee ja piirivalve võistkonnad ning suurem rühm d?iibi harrastajaid.

Võistlusprotokolli kanti 12 automarki, autode keskmiseks vanuseks oli 9 aastat. Enim läks rajale Toyota maastureid (8), Nissani ja Land-Roveri maastureid oli kuus.

Põnevaid starte jätkus peagu kaheks tunniks.

Kunstnik Piret Veski valmistatud keraamilised vaagnad pälvis Nissan Pick Up’ga võistelnud AS Fakto esindusmeeskond Toivo Urva-Rait Mamers. Teise koha saavutasid hoogsat sõidustiili viljelenud Erkki Ots-Kalju Holzberg autol Suzuki Grand Vitara 2,5i. Kolmas koht läks turbodiisli jõul liikunud Toyota Land Cruiser 100-l sõitnud Erik Kuusele ja Raigo Kaseorule.

Südilt sõitsid nii kaitseväelased kui ka piirivalve esindajad. Kaitseväe esindajad Hardi Illison ja Margo Grosberg tõestasid, et ka vanameister Volkswagen Iltis hästi edasi liigub, saavutades üheksanda koha.

Parima naistiimi eriauhind kuulus Nissan Terrano II maasturit taltsutanud võistlejapaarile Ülle Tarenõmm – Marge Hering. Kuna selline maastikuautode jõuproov korraldati Eestis esmakordselt, tuli neil seekord veel meestele alla vanduda.

Paralleelselt võistlusega võis publik tutvuda militaarsõidukite näitusega. Näituse auväärseim Unic oli Esimeses ilmasõjas kasutusel olnud Inglise mootorrattas Royal Enfield.