Eesti Ekspress 29 01 99
Hyundai uude turusektorisse
K orea insenerid Ulsanis ning jänkidest disainerid firma Californias asuvas arenduskeskuses
panid pead kokku — ning kena tulemus oli Detroidi autonäitusel kõigile näha. Santa Fe on
esimese Hyundai märgi all valmistamisele tuleva SUVi ehk sport- ja tarbesõiduki eellane.
Sõiduautomugavused on siin taas edukalt ühendatud maastikukõlblikkuse ja nelikveost saadava
ohutuslisaga. Uue kuuesilindrilise 24 klapiga alumiiniummootori juurde kuulub end juhi sõidustiiliga
kohandav, nõndanimetatud adaptiivne automaatkäigukast. Mõnel pool hakatakse Hyundai pooldzhiipi
turustama ka 2,5 liitrise turbodiisli ja manuaalkäigukastiga. Elektrooniliselt seaduvas nelikveoskeemis
rakendub tagavedu vajaduse tekkides iseeneslikult. Rattad on Santa Fel 17tollised ja kõik nad on
sõltumatult vedrustatud. Auto telgede vahe võrdub 2620- ja pikkus 4505 millimeetriga. Konkureerivatest
mudelitest nimetagem näiteks Land Rover Freelanderit, Jeep Cherokeed ja Honda CR-V-d