Äripäe 07 01 00

  
 Lõpukuud päästsid müügiaasta   
 T õ N U T R A M M
tonut@mbp.ee

Lõppenud aasta esimesel poolel oli börsikrahhi tõttu uute sõiduautode müük võrreldes 1998. aastaga oluliselt väiksem ja ennustati kuni kolmandiku võrra väiksemat müügitulemust. Kuid võta näpust — aasta lõpukuud osutusid edukateks ning vähendasid nn müügidefitsiiti umbes poole võrra. Müük langes kokkuvõttes vaid 15 protsenti.

Eriti tubli panuse sellesse andis detsember, mil müüdi täpsustatud andmetel 1184 sõiduautot ning mis oli parim müügikuu pärast 1998. aasta maikuud. Peamine põhjus oli lõvisammudega ülesmäge rühkinud eksport, kuid ka siseturule jäävate autode arv kasvas. Eestisse jäi rohkem masinaid, kui neid müüdi novembris kokku.

Põhitegija 1999. aastal oli väikeauto Peugeot 206, mille diiselmootoriga variandi edu on pannud kõiki automüüjaid kiiremini liigutama, et tuua kõrvale samaväärseid konkurente. Teine «kuum» artikkel oli Toyota Avensis, kuid ei üht ega teist saa nimetada Eesti rahva lemmikuks. Ainuüksi detsembris eksporditi ida suunas üle saja Peugeot 206 ja ka Toyotade välisturul oli Avensis üks minevaim. Eestlaste lemmiku tiitli teenis auga välja hoopis Mazda 323.

Kui aasta kogumüük langes 15 protsenti, siis firmade lõikes olid tõusud-langused seinast-seina. Oli neid, kes kasvatasid läbimüüki enam kui kahekordseks, oli neid, kel see sama palju langes.

Suurimad tõusjad olid Seat, Land Rover (koos Roveriga) ja Lada. Langejate edetabelit juhtis tänu Baltmotorsi kadumisele Opel, järgnevad Audi, Alfa Romeo, Fiat, Ðkoda jt, mille müük kahanes poole või enama võrra. Mahtuniversaalide osas jäi jäme ots Volkswageni kätte, kelle tõsi küll, lükkasid aasta lõpus troonlt uued minimahtuniversaalid.

Tarbesõidukitega kokku müüdi läinud aastal 9249 uut autot, viimaste seas oli müüduim Peugeot Partner