Äripäev 16 10 98-2
Kia langetas intressi kaheksale .
Peep Sooman
Kia Auto alustas mõni päev tagasi Claruse automargi puhul kaheksaprotsendilise liisinguintressi reklaamimist, teiste automüüjate hinnangul on nii madal liisinguintress dumping. Kia Auto AS pakub mitmendat päeva Kia Claruse ostjatele kaheksaprotsendilist liisinguintressi. Ettevõtte müügijuhi Sven Litvinovi sõnul maksab Korea kontsern Kia Motors intressivahe liisingufirmale kinni.
«Ühe auto pealt tuleb peale maksta kuni mitukümmend tuhat krooni,» ütles ta. Kia Auto lähima konkurendi, Hyundai Balti ASi juhatuse liige Reimo Raid ütles, et Kia Auto käitumist võib nimetada turu rikkumiseks. «Ju on eesmärk müüki suurendada vahendeid valimata,» leidis Raid. Tema sõnul tuleb Kia Autole vastata, aga kindlasti mitte samamoodi intressi alandades.
Mitsubishide ja ?kodadega kaupleva Eesti Helkama Auto ASi müügimees Jüri T?etõrkin leidis, et Kia tegeleb dumpinguga. Nad ei saakski muudmoodi hakkama, sest Korea ja Jaapani kvaliteedil on vahe, ütles ta. «Meie lasime oma autodel pigem hinna alla, nii on parem,» lisas T?etõrkin.
BMW ja Land Roveri sõidukite müüja ASi ASC müügijuht Toomas Pärna ütles, et madala intressi pakkumine on kliendi petmine. Tegelikult on enne intressi veel kolm tegurit kuumakse alandamiseks, nagu sissemakse ja jääkväärtuse suurus ning makseperioodi pikkus, seletas Pärna. «Meie ei saaks sellist reklaamitrikki kasutada, sest Kia ja BMW sihtgrupid on erinevad, BMW ostjad on firmajuhid, kes oskavad ise arvutada,» lausus müügijuht.
Näiteks Hansapanga 18protsendilise baasintressi puhul maksab Kia Auto liisingufirmale kinni 10 protsenti. Kui klient teeb 45 000 krooni suuruse sissemakse ja tasub kolme aasta jooksul 120 000 krooni, peab Kia Auto maksma vahet kuni 21 000, seega saab iga kinnimakstud intressiprotsendi pealt autofirma kahju veidi üle 2000 krooni. Litvinov märkis, et ei mõista, miks nimetatakse sooduspakkumist dumpinguks. «Varsti tuleb uus Claruse mudel turule, sellepärast tuleb vanad sõidukid enne maha müüa, eks klient ise otsustab,» rääkis ta. Müügijuht kinnitas, et madal intress pole seotud Kia kontserni pankrotiga.