Series ja Defender

1947 Tegelik algus:

4. septembril tutvustati Land Roveri projekti esimest korda põhjalikult Rover Car Company direktorite nõukogule. Nõusolek tootmisse andmiseks anti enne prototüübi valmimist.

Oktoobris valmistati Teises maailmasõjas kasutatud Willys Overland Jeepi põhjal Land Roveri esimene prototüüp, mille rool oli keskel.

15. oktoobril tehti valminud prototüübist (80-tollise keremudeliga) esimesed foto

16. Direktorite nõukogu kiidab heaks nime “Land-Rover”.

1948

20. aprillil kirjutatakse Land-Roverist esimest korda “The Times’is”.

30. aprillil esitletakse maailmale Amsterdami autonäitusel 80-tollise kerega (SWB) 1,6-liitrise mootoriga esimese seeria Land-Roverit. Autol oli pidev nelikvedu ja tema esirataste veomehhanismi ei lukustatud mitte kabiinist vaid silla küljes oleva hoova abil. Esituled olid iluvõre taga ja seetõttu oli nende puhastamine raske. Gabariidituled olid radiaatori ülemisel kinnitustalal.

1949

80-tollise Station-wagon kerega mudel.

1949

Roots Motors Inc vahendusel eksporditakse esimesed Land-Roverid Ameerika Ühendriikidesse ja Kanadasse.

Snowy Mountainsi Hüdroelektriprojekti raames kasutatakse esimesi Land-Rovereid.

Esitulede asukohta muudetakse: nad tuuakse iluvõre tagant välja.

1950

Aprillis toimub Briti auto-motonäitusel Land-Roveri esmaesitlus Ameerika Ühendriikides.

Võimalus valida kahe- ja neljarattaveo vahel. Loobutakse pideva nelikveo kasutamisest.

1951

2-liitrise mootoriga Station-Wagon mudelite tootmine lõpetatakse.

1952

Kasutusele võetakse auto välisküljel olevad ukselingid, –kujuline iluvõre ja tiibadele paigutatud gabariidituled.

1953

Sügisel pikendatakse kere 80 tollilt 86 tollini. Valmistama hakatakse 107-tollise kerega mudeleid.

1954

Taasalustatakse Station-wagon mudelite tootmist.

Sügisel valmib 100 000. Land-Rover.

1955

Valmistama hakatakse 10-istmelisi pika kerega station-wagon mudeleid.

1956

Sügisel hakatakse tootma 107-tollise kerega mudeleid. Land-Rover saavutab kokkuleppe Santa Anas paikneva Metalurgicaga ja koos hakatakse valmistama Santana Land-Rovereid, mille tootmine jõudis 1980. aastal  18 000ni.

Kere pikendatakse kahe tolli võrra (vastavalt 88 ja 109 tollini) kõigil mudelitel peale 107-tollise kerega station-wagon mudeli.

1958

Märtsis hakatakse tootma seeria 2 mudeleid 2,25-liitrise bensiinimootoriga. Osadele esimestest autodest paigaldati vana 2-liitrine bensiinimootor. Land-Rover lõpetab suhted firmaga Roots Motors Inc. ja alustab tööd Põhja-Ameerikas Rover Mootori Põhja-Ameerika kontori vahendusel, mille peakorter asub Kanadas Torontos.

1959

Tootma hakatakse 109-tolliseid 10-istmelisi station-wagon mudeleid.

Novembris ehitatakse 250 000. Land-Rover.

1960

Land Rover USA peakorter kolib New Yorki.

1961

Septembris teatatakse seeria 2A 2,25-liitrise bensiini- või diiselmootoriga mudelite tootmise alustamisest.

1962

Teatatakse Ühendkuningriigi turgudele mõeldud 12-istmelise pika kerega 109-tollise station-wagon mudeli tootma­hakkamisest. Sellist tegu võiks pidada maksudest kõrvalehoidmiseks, sest 12-istmelisi sõidukeid käsitati bussidena ja nende müügilt ei pidanud tasuma käbemaksu.

Septembris teatatakse 109-tollise Forward Control (FC) mudeli tootmissevõtmisest.

umbes 1965

Military Lightweight prototüübid.

1966

Alustatakse eritellimusel valmistatavate 2,6-liitriste kuuesilindriliste bensiinimootoriga pika kerega mudelite ja FC tootmist. Täiendatud FC (seeria 2B).

Aprillis valmib 500 000. Land-Rover.

Teatatakse Põhja-Ameerika turule mõeldud 109-tollise erimudeli (NADA) tootmisse viimisest.

Rover on esimene autotootja väljastpoolt Ameerika Ühendriike, kes tuleb USAs turule sealsetele heitgaaside piirmääradele vastavate autodega.

1967

Kasutusele võetakse uut tüüpi armatuurlauad ja ühe mootoriga klaasipühkijate mehhanism.

Juunis-juulis ehitatakse Range Roveri esimene prototüüp.

Rover Motor Company ühendatakse firmaga Leyland, mis omandab juhtpositsiooni.

1968

Ekspordimudelite esituled paigutatakse tiibadele.

Leyland ühendatakse firmaga British Motor Holdings (neile kuulusid Jaguar ja EMC) ja selle tulemusena moodustatakse firma nimega British Leyland Motor Corporation.

Military Lightweight 88-tolline õhudessantvariant.

1969

Pika kerega mudelitel võetakse kasutusse tugevdatud konstruktsiooniga tagasild.

1970

Ka Ühendkuningriigi turule mõeldud autodel paigutati esituled tiibadele (vt 1968).

Juunis toimub kaheukselise Range Roveri esmaesitlus.

1971

Juunis valmib 750 000. Land Rover.

Septembris teatatakse Seeria 3 tootmisse viimisest. Uuendusena võetakse kasutusele täissünkroniseeritud käigukast.

1972

Pika kerega mudelitel võetakse standardina kasutusse tugevdatud konstruktsiooniga tagasild

Tootmisse võetakse Military Lightweight mudeli seeria 3 versioon.

Tootmisse võetakse sõjaväele mõeldud 101-tollise kerega Forward Control mudel, millel oli 3,5-liitrine V8 mootor, LT95 käigukast ja 4-käiguline pidev nelikvedu.

1974

Briti Leyland loobub Land-Roverite turustamisest Põhja-Ameerikas. Range Roverite importimist alustatakse 1987. aastal.

Neljandas kvartalis natsionaliseeritakse Briti Leyland.

1975

British Leyland Motor Company uueks nimeks saab British Leyland , Ltd.

1976

Juunis valmib 1 000 000. Land Rover.

1978

Luuakse Land Rover, Ltd.

1979

Veebruaris hakatakse tootma nii pika (109-tolline) kui lühikese kerega Land Rover V8 Stage 1 mudelit, millel on lehtvedrud, 3,5-liitrine V8 mootor, LT95 käigukast, pidev nelikvedu; tootma hakatakse ka Austraalia turgudele mõeldud Isuzu 3,9-liitrise neljasilindrilise diiselmootoriga.

1980

Ameerikas tegutsev British Leyland on sunnitud tegevuse lõpetama.

1981

Tootma hakatakse nelja uksega Range Rovereid.

Camel Trophy rallil hakatakse kasutama Land Roveri tooteid (Range Rovereid).

1983

Märtsis toimunud Genfi autonäitusel esitletakse Land Rover 110.

Neljandas kvartalis tuuakse turule 127-tolline Crew Cab (mida kutsutakse ka 130-tolliseks).

1984

Tootmise võetakse Land Rover 90 (92,9-tollise kerega).

26. oktoobril toimub Range Rover of North America peakorteri ametlik avamine Marylandis.

1988

British Aerospace ostab Rover Grupi Ühenkuningriigi valitsuselt £150 000 000 eest.

1989

Luuakse Kanada Land Rover .

Honda ostab 20% Rover i aktsiatest.

Aasta esimesel poolel hakatakse tootma kolme uksega Discovery mudeleid.

septembris esitletakse Discovery’t Frankfurdi autonäitusel.

Discovery’te tootmisel hakatakse kasutama 2,5 –liitrist 200-seeria sissepritsega turbodiisel mootorit.

1989

Detsembris teatab Rover, et loobutakse mõttekriipsu kasutamisest Land Roveri nimes.

1990

Land Roveri mudelinimeks saab Defender 90, 110, 130 (uus turundusnimi 90/110/127-le koos mõningate parandustega).

200 seeria sissepritsega turbodiiselmootor hakatakse kautama ka Defenderite jaoks.

Juunis müüb Land Rover 23% Land Rover Santana aktsiatest.

Sügisel teatatakse viie uksega Discovery tootmisseviimisest.

1990

Camel Trophyl hakatakse kasutama Land Rover Discoveryt.

1992

USAsse viiakse 500 ja Kanadasse 25 110-tollise kerega Defenferit.

Augustis saab Range Rover of North America nimeks Land Rover of North America.

Augustis teatatakse suurendatud võimsusega pick-upi  tootmisseviimisest.

Sügisel hakatakse tootma 108-tollise kerega Range Rovereid.

1993

200 seeria sissepritsega turboiiselmootorit hakatakse kasutama Range Roverite valmistamisel.

Neljandas kvartalis USA-s hakatakse müüma Defenderi 1994. aasta 90-tollise kerega mudelit.

1994

11. jaanuaril valmib viimane kahe uksega Range Rover.

31. jaanuaril teatatakse , et BMW ostab Roveri British Aerospace’ilt £800 000 000 eest.

Discovery läheb Kanada turule.

Märtsis viiakse USAs turule viie uksega Discovery.

200 seeria sissepritsega turbodiiselmootorite tootmine lõpetatakse.

1994

Septembris Tootma hakatakse uut Range Roveri mudelit (vt. edasi), esialgsele Range Roverile antakse nimeks Classic.

1995

Kasutusele võetakse 2,5-liitrine 300-seeria sissepritsega turbodiidelmootor.

Detsembris lõpetatakse Defenderite import USAsse.

1996

Ühendkuningriigi kaitseministeerium tellib pärast pikka kahtlemist aastateks 1996–2000 8000 neljarattaveoga Land Rover XD110 ja XD90 (XD – Extra Duty, eriotstarbelised autod) ja 800 XD130 kiirabiautot

1996 Järjekordselt hakatakse “viimast” korda Ameerika Ühendriikidesse Defendereid importima.

Valmib viimane Range Rover Classic.

1997

Avalikustatakse Land Roveri uus väike kaasaegne mudel koodnimetusega CB40, mis ristitakse hiljem Freelanderiks. Müüki alustatakse Ühendkuningriikides alustatakse Freelanderite müüki 1997 aasta lõpus.

Freelanderit kasutatakse ka 1998. aasta Camel Trophy rallil.