Land Rover Seeria III

seies3_ico.gifTootmises:1971-1985

AJALUGU

Seeria III 88" (SWB) & 109" (LWB)
Tootmises:1971- veebruar1979
Toodetud: 88" Basic ja Stataion Wagon – 155900 tk, 109" Basic ja Sataion Wagon – 214000 tk, (Silasdauvda ka pärast 02.1979 toodetud S-III Stage1 109" V8 autod)
1971 a. – 30130 tk (88" – 9300 tk, US 88" – 30 tk, 109" – 14000 tk, 88" ja 109" CKD – 6800 tk)
1972 a. – 52034 tk (88" – 8600 tk, US 88" -1634 tk, 109" – 13000 tk, 88" ja 109" CKD – 28800 tk)
1973 a. – 49139 tk (88" – 8100 tk, US 88" – 1439 tk, 109" – 12300 tk, 88" ja 109" CKD – 27300 tk,)
1974 a. – 43869 tk (88" – 7400 tk, US 88" – 469 tk, 109" – 11200 tk, 88 ja 109" CKD – 24800 tk)
1975 a. – 50600 tk (88" – 8600 tk, 109" – 13000 tk, 88 ja 109" CKD – 29000 tk)
1976 a. – 46700 tk (88" – 18000 tk, 109" – 25100 tk, 88 ja 109" CKD – 3600 tk)
1977 a. – 40000 tk (88" – 15400 tk, 109" – 21500 tk, 88 ja 109" CKD – 3100 tk)
1978 a. – 66772 tk (88" – 46172 tk, 109" – 17100 tk, 88 ja 109" CKD – 3500 tk)
Alates 1979 sisalduvad ka S-III Stage1 109" V8
1979 a. – 41753 tk (88" – 15900 tk, 109"& Stage 1- 22200 tk, 88 ja 109" CKD – 1300 tk, 88 ja109" nov->dets- 2353 tk)
1980 a. – 27600 tk (88" – 14000 tk, 109"& Stage 1- 19600 tk)
1981 a. – 21000 tk (88" – 8800 tk, 109"& Stage 1- 12200 tk)
1982 a. – 28400 tk (88" – 11900 tk, 109"& Stage 1- 16500 tk)
1983 a. – 15400 tk (88" – 5800 tk, 109"& Stage 1- 9600 tk)
1984 a. – 4000 tk (88" – 4000 tk)
1985 a. – 3000 tk (88" – 3000 tk)

 

Eestis: 18 tk (va. S-III Stage1 109" V8)

TEHNILISED ANDMED

Üldandmed
Rööpme laius: 1,33 m (4 ‘ 3,5"), 4’ 4,5" (109" LWB)
Sildade vahe: 7′ 4" (88 ") (SWB), 9′ 1" (109")
Kliirens:
203-248 mm (88") (SWB), 248 mm (109") (LWB)
Mahsõidunurk:
49 kraadi
Pealesõidunurk: 32 kraadi (88") (SWB), 24 kraadi (109") (LWB)
Kõrgus:
6′ 5" (88") (SWB), 6′ 7" (109") (LWB)
Laius: 1,68 m (5′ 4")
Pikkus: 3,62 m (11′ 6") (88") (SWB), 4,41 m (14′ 7") (109") (LWB)
Mass: 1318 Kg (2953 naela) (88") (SWB), 1500 Kg (3301naela) (109") (LWB), 3459 naela (6 silindrilisel)
Maks. Mass: 4453 naela (88") (SWB), 5905 naela (109") (LWB), 5905 naela (6 silindrilisel)
Kummid: 6,0 x 16 " (88") (SWB) 7,50 x 16 " (109") (LWB)
Kiirus:
maks. 105 km/h (diisel), 110 km/h (bensiisn)
Kütusekulu: 13-17 l / 100 km (bensiisn), 10-15 l /100 km (diisel), 16-21 l / 100 km (2,6L bensiin)

Mootor
1979-1985
Tüüp: 4 silindrit, bensiin
Kubatuur:
2286 cc
Surveaste: 7,0:1
Kolvi käik: 90,5×88,9 mm
Maks. väändemoment: 124 naela tolli kohta 2500 p/m juures (157 Nm @ 2500 p/m)
Võimsus:
50Kw @ 4250 p/m (70 hj. neto)
Karburaator:
Solex või Zenith

Mootor
1979-1985
Tüüp: 4 silindrit, diisel
Kubatuur:
2286 cc
Surveaste: 23:1
Kolvi käik: 90,47×88,9 mm
Maks. väändemoment: 103 naela tolli kohta 1800 p/m juures (140 Nm @ 1750 p/m)
Võimsus:
46Kw @ 4000 p/m (62 hj. neto)
Kütuse manustus:
Mehhaaniline kõrgsurve pump, CAV DAP sissepritse
NB! Lisab auto massile 144 naela

Mootor
1967-1979
Ainult 109" versioonidel
Tüüp: 6 silindrit, bensiin
Kubatuur:
2625 cc
Surveaste: 7,8:1
Kolvi käik: 77,8×92,1 mm
Maks. väändemoment: 128 naela tolli kohta 1500 p/m juures (173 Nm @ 1500 p/m)
Võimsus:
62Kw @ 4500 p/m (83 hj. neto)
Karburaator:
SU HD6 elekteiline/Zenith-Stromberg

Ülekanne:
Lülitatav 4 ratta vedu
Esi-ja tagadifferentsiaalid
Kõrge ja madala ülekandega (aeglustiga)
Silla veoülekanne 4,7:1
Käikude allavhaetussuhe kõrgel ülekandel 1,148:1
Üldised ülekandearvud 5,396, 8,05, 12,00, 19,88, tagasi 21,66:1
Üldised ülekandearvud ( 6 silindrilisel) 5,396, 7,09, 11,98, 19,43, tagasi 16,30:1
Käikude allavahetus suhe madalal ülekandel (aeglustiga) 2,35:1
Käikude allavahetus suhe madalal ülekandel (aeglustiga) (6 silindrilisel) 1,35:1
Üldised ülekandearvud 11,00, 16,50, 24,60, 40,70, tagasi 44,30:1
Üldised ülekandearvud (6 silindrilisel)11,05, 16,57, 24,51, 39,74, tagasi 33,34:1
Täissünkroniseeritud käigukast
Hüdrauliline sidur 9"

Vedrustus ja pidurid
Painutatud lehtvedrud
Teleskoopamortisaatorid
Esimesed ja tagumised hüraulilised trummelpidurid 10×1,5 " (88") (SWB), 11×2,25" (109") (LWB), 11×3" (esimesed 6 silindrilisel), 2,25×11" (tagumised 6 silindrilisel)

Roolimehanism
Kruvi-hammaslatt rool, 15.6:1 otse, 23,8:1 täis lukk

 

 

 

AJALUGU

Seeria III V8 ehk Stage 1 109" (LWB)
Tootmises:veebruar 1979-1985
Toodetud: 40000 ja 58000 vahel (täpne arv teadmata)
Eestis:
5 tk

TEHNILISED ANDMED

Üldandmed
Rööpme laius: 1,31 m (4 ‘ 3,5")
Sildade vahe: 9′ 1"(109") (2,77m)
Kliirens:
209-248 mm
Mahsõidunurk:
49 kraadi
Pealesõidunurk: 24 kraadi
Kõrgus:
2,0 m (6′ 9")
Laius: 1,68 m (5′ 4")
Pikkus: 4,44 m (14′ 7")
Mass: 1809 Kg
Max. Mass: 2710 Kg
Kummid: 7,50 x 16 "
Kiirus:
maks.110 km/h (bensiisn)
Kütusekulu:

Mootor
1979-1985
Tüüp: 8silindrit V8, bensiin
Kubatuur:
3528 cc
Surveaste: 8,1:1 (8,13:1)
Kolvi käik: 90,47(88.,9)x71,1 mm
Maks. väändemoment: 166 naela tolli kohta 2000 p/m juures (23Nm@2000 p/m)
Võimsus:
69 Kw@3500 p/m (9 hj. neto)
Karburaator:
2x Zenith-Stromberg

Ülekanne:
Lülitatav 4 ratta vedu
Esi-ja tagadifferentsiaalid
Kõrge ja madala ülekandega (aeglustiga)
Silla veoülekanne 4,7:1
Käikude allavhaetussuhe kõrgel ülekandel 1,336:1
Üldised ülekandearvud 5,396, 8,05, 12,00, 19,88, tagasi 21,66:1
Käikude allavahetus suhe madalal ülekandel (aeglustiga) 3,321:1
Üldised ülekandearvud 11,00, 16,50, 24,60, 40,70, tagasi 44,30:1
Täissünkroniseeritud käigukast
Hüdrauliline sidur 9"

Vedrustus ja pidurid
Painutatud lehtvedrud
Teleskoopamortisaatorid
Esimesed ja tagumised hüraulilised trummelpidurid 11×2,25"

Roolimehanism
Kruvi-hammaslatt rool, 15.6:1 otse, 23,8:1 täis lukk

 

 

 

 

Märkused:
‘CKD=Complite Knock Down (a kit assembli overseas)
‘-jalg
" -toll